Niekedy jediné, čo stačí urobiť, je si poriadne upratať priestor, v ktorom pracujeme – vyčleniť si taký priestor a upraviť ho podľa práce, ktorú robíme. Niekomu však chýba priadok v harmonograme. Najväčšie úlohy je potrebné si rozplánovať a venovať im dostatok času. Keďže momentálne väčšina ľudí pracuje v pohodlí domova, je tu aj väčšie riziko rozptýlenia rodinou, priateľmi alebo domácimi povinnosťami.
Zožeň si kalendár alebo diár
Je jedno či kalendár alebo diár, pretože účel vedia splniť obidve veci rovnako. Niekomu ho stačí mať v počítači, niekomu v mobile a niekto potrebuje klasický papierový. Najpodstatnejšie však je, aby si ho mal vždy poruke a zapisoval si doň každú dôležitú úlohu alebo povinnosť.
Priority
Ďalším problémom je riešenie priorít- teda to čomu sa budeš venovať, ako prvému a hlavne ako dlho. V prvom rade má prednosť to najdôležitejšie s najbližším deadlinom, ale čo ak je týchto deadlinov viac? Skús si jednu veľkú úlohu rozplánovať a približne si urči koľko času ti jedna časť tej úlohy približne zaberie.
Časová rezerva
Nepredpokladaj, že všetko pôjde podľa plánu. Ak o nejakej úlohe vieš už teraz, začni ju riešiť hneď. Lepšie je, ak budeš mať potom čas na kontrolu svojej úlohy, alebo budeš mať jeden deň kompletne voľný a môžeš si dopriať oddych.
Na záver by sme chceli dodať, aby si si vedel nájsť aj čas pre seba samého. Síce home-office a štúdium z domu vedia byť občas pekne otravné a stále sa ti zdá, že nič nemáš hotové, je tiež potrebné, aby si si vedel odpočinúť. Nepodceňuj spánok a veci, ktoré ťa robia štastným.
Celý článok nájdeš na našej stránke Brigada.sk !